Diverse uppdateringar om spelaktier och gott nytt år

Detta inlägg är ett litet axplock av vad jag hitta de senaste veckorna som jag tycker är intressant.

Net Gaming Europe - På aktieguiden.com finns ett bra inlägg om Net Gaming Europe som efter inlägget skrevs stigit ännu mer. Känns som det bubblar friskt om detta bolag och tror det snart är dags för en rejäl nervärdering.

Rikard_E - Verkar vara en riktigt duktig analytiker så kommer med glädje att följa hon även om han inte har skrivit så mycket hittils. Det märks att det börjar komma fler och fler duktiga analytiker för spelaktier och det är mycket glädjande såklart. Samtidigt börjar man undra om vi inte är nära toppen snart när var och varannan är "expert" på spelbolagen.

På Shareville har jag även märkt av Aktiehajen som kan vara samma person som någon av dem som skrivit på Aktieguiden men hur som helst är informationen bra. Med lite egen analys så går det att få mycket värdefull input som kan ligga till underlag för investeringar. Aktiehajen har hittils skrivit om Net Gaming EuropePlayHippo och AhaWorld.

Nu är det slut på året så jag hoppas att alla är nöjda med börsåret som gick. Har du investerat i spelaktier så borde du vara nöjd med året. Framförallt den sista halvan har varit helt magisk. Det ska bli oerhört spännande att se om 2016 kan leverera samma siffror.



Inför nästa år vore det kul om någon läsare vill komma med förslag på vilka aktier som jag ska analysera. Jag sitter och gör mina egna analyser mer publicerar inte så mycket. Fram tills nu har detta mest blivit som en egen dagbok så har jag någon läsare där ute så är ni mer än välkomna att höra av er så ska jag lära er ett och annan haha.

God fortsättning och Gott nytt år allesammans!

Kom ihåg att pengar inte är rikedom. Tänk på att din kropp och själ ska må så bra som möjligt. Motionera, ha kul och träffa vänner. Utan det är pengar ingenting värt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar